Gedrag is overal. Ook binnen de financiële dienstverlening. Jarenlange ervaring in de financiële sector, maakt dat we heel goed snappen welke vraagstukken er intern of extern kunnen spelen.
Binnen de financiële dienstverlening spelen veel gedragsvraagstukken. Hoe krijgen we mensen aan het sparen voor hun pensioen? Hoe kunnen we mensen laten (duurzaam) beleggen, zodat hun geld voor hen werkt? Maar ook: hoe zorgen we ervoor dat collega’s zich aan de compliance afspraken houden?
Allemaal vraagstukken waarbij menselijk gedrag een belangrijke rol speelt. BIC helpt hierbij door samen de psychologische drijfveren en barrières van stakeholders of de doelgroep in kaart te brengen en gedragsinzichten toe te passen om gedrag te beïnvloeden. Bijvoorbeeld door het ontwikkelen van efficiënte campagnes, frictieloze customer journeys en intuïtieve interacties met je klant. Of dat nu medewerkers of ‘echte’ klanten zijn.
We bieden je inzicht in de drijvers en barrières achter het gedrag van je doelgroep, helpen je met beïnvloedingsstrategieën die je kunt toepassen in je communicatie en optimaliseren je customer journey.
Onderzoek
Kwalitatief / kwantitatief onderzoek naar drijvers & barrières bij de doelgroep
Opstellen klantsegment obv drijvers & barrières van gedrag
Communicatie
Beïnvloedingsstrategieën bij campagnes
(Optimalisatie) E-mailmarketing strategie
(Optimaliseren) contactstrategie / programma
Customer journeys
Behavioral design workshop
Optimaliseren customer journey
Loyalty programma obv Gedragsinzichten
Stella Smith
‘Thank you so much to Bo and the whole BICNL team for all of your help – it is invaluable! We released the agile sprint including Bo’s updates and suggestions on 17 November 2021 and within 48 hours we saw a 40% uplift in sales conversions without interaction from the team. Their work is amazing and we cannot wait for the next updates to go in and to continue to work with the brilliant BICNL team!’
Context fit
Wij overwegen tot op welke hoogte gedragswetenschappelijke interventies de geschikte interventie zijn in een bepaalde context.
Integriteit
Wij handelen eerlijk, zijn open en transparant bij het ontwikkelen van interventies op basis van gedragsinzichten.
Review 1
Tekst
Review 1
Tekst