ABN

Voor de E-commerce & Engagement teams Beleggen, Pensioenen, en Verzekeren (BPV) en Know Your Client (KYC) hebben we een klantcontactstrategie op basis van drijvers en barrières uit gedragsonderzoek opgesteld en geimplementeerd..

Jaar project

2022 en 2023

Thema

Financieel gedrag

Product / Dienst

Gedragsonderzoek, interventieontwikkeling en effectmetingen

Beschrijving

Effectieve klantcommunicatie

Resultaten

Conversiestijgingen van 4-20% van campagnes en landingspagina's

Aan de hand van gedragsinzichten ontwikkelden en optimaliseerden we campagnes en uitingen voor vele kanalen zoals e-mail, in app mail, banners, pop-ups, chatbot, en landingspagina's.

Door het uitvoeren van effectmetingen leerden we over (in)significante effecten van interventies met bijvoorbeeld social proof, verliesaversie, of het versimpelen en intuïtiever maken van de klantreis.

Er lopen nog meerdere effectmetingen. Voorlopige resultaten:

Beleggen, Pensioenen, Verzekeren: 17% uplift in conversie van landingspagina, 4% conversiestijging van uitingen

Know Your Client: 70% conversie voor grote zakelijke campagne, 5% boven target.

We werken met toonaangevende klanten in de private en publieke sector.